lørdag den 12. september 2009

Houens Odde

På sidste seminarindkald skulle vi ud i naturen og overnatte... Turen gik til Houens Odde som ligger ved Kolding. Der skulle bygges bivuak, gøres klar til mad osv. Kim og Christian begyndte at grave et hul i jorden så der kunne laves en slags ovn. Andre satte først telt op for derefter at begynde at lave mad. Der blev lavet fladbrød, boller, fisk, bagte kartofler, brombærmarmelade og ost... I jordovnen skulle der en steg ned som blev pakket ind i rabarberblade og sølvpapir.
Vi var tre stk der begyndte at lave en biuviak og hold da op den blev flot :-)

Jeg kunne desværre ikke være så aktiv som jeg ønskede pga. lykkelige omstændigheder men hjalp hvor jeg kunne. Om aftenen tog jeg hjem men kom selvfølgelig igen næste morgen :-)

Jeg kom næsten til morgenmaden, så det var jo perfekt timing. Der var blevet bagt boller på bålet og så med den hjemmelavede ost og marmelade til. Jeg var ret spændt på osten men til min store overraskelse så smagte den faktisk ret godt :-)

Bagefter skulle der sejles i kano. Her valgte jeg også at springe over, men tog istedet billeder og passede på tasker. Det så nu ret hyggeligt ud og solen skinnede. Stolt var vi af Lena som havde vandskræk og alligevel var hun ude på det dybe vand, super flot tøsen :-D

Men tilbage til den lille lejr skulle vi og det var tid til at pakke sammen og få lavet lidt frokost inden turen gik tilbage til Åbenrå.

Selvom jeg ikke var med på hele turen så var det nu rigtig hyggeligt og dejligt at være sammen med studiekammeraterne uden for klasselokalet.
Vi fik også et indblik i hvad naturen kan bruges til og hvor mange muligheder der er for at udfolde sig i naturen.

Ingen kommentarer: