søndag den 3. maj 2009

Ny biotop på stranden

Min første biotop er desværre blevet offer for menneskelig indgreb, så derfor måtte jeg i tænkeboksen efter et nyt sted.

Jeg valgte stranden. Her tænkte jeg at de forandringer der sker, udelukkende er naturens vilje. Der er også mange muligheder her, som jeg syntes kunne være interessante at se nærmere på.

Vandet: Hvilken indflydelse har vandet for udseendet på stranden? Hvad tager det med op på stranden og hvad tager det med sig ud igen?

Sten: Jeg har altid syntes at sten var flotte og tænker at man måske kunne udforske noget på det område, eller lave noget sjovt og kreativt med de sten (og skaller) som man kan finde på stranden.

Sandet: Her kan man finde spor af forskellige dyr, især nok fugle.

Planter: Der gror planter i selve sandet, men hvilke og hvad gør at de kan gro i sådanne forhold?

Jeg vil på mit næste besøg tage billeder af skoven og det område der ligger lige bag ved stranden. Her er der lidt flere planter man kan se på og udforske...

Ja, der er nok af muligheder, så jeg er sikker på at det bliver spændende....

Ingen kommentarer: