fredag den 8. maj 2009

Et lille forsøg...

Jeg har ikke helt fundet ud af hvad denne plante hedder, og ved derfor af gode grunde ikke så meget om den...
Jeg tænkte at jeg ville tage et par planter med hjem for at lave et lille forsøg.
Mon denne plante kan leve i almindelig jord????
Jeg gravede et par planter op og fandt ud af at de har en meget lang rod.


Jeg fik ikke det hele med op men håber at de kan gro aligevel. Jeg tog lidt sand med hjem og plantede så den ene med sand og den anden med jord.
Nu er jeg så spændt på om de kan gro og om der er nogen forskel fra den ene til den anden.




Hvis nogen kan hjælpe mig hvad denne plante hedder, vil jeg blive glad :-)

1 kommentar:

X-ian sagde ...

Det er lidt svært at bestemme hvilken plante det er, når jeg ikke kan se, hvilken form kimbladene har. Kimblade er de første 2 blade, som er synlige lige når planten har spiret.
Jeg har følgende forslag til planteart.
- Skivekamille
- Lugtløs Kamille
- Gul Okseøje
- Ager Gåseurt
Fælles for disse er at de alle tilhører kurvblomstfamilien.